Friday, 10 December 2010

PALETT # 34 PÅ THE COLOUR ROOM

Nästan alltid nu när jag scrappar så utgår jag från veckans utmaning på TCR. Det ger en sån bra start. Det är alltid bra att ha något att utgå ifrån.Man vet villka färger man har att använda och that's it!

Nowadays I mostly use the palettes over at The Colour Room when I scrap. They make such a wonderful starting point. I know which colours I am allowed to use and that's it!






Hade jättekul med paletten denna veckan.Är inne i en period när jag gillar korrugerad papp och målning och en massa distressing.Tycket det blir tufft och snyggt kombinerat med lager på lager.

I had a lot of fun with the palette this week. Lately I am in love with cardboard, paint, and distressing. Combine that with lots of layers and you cannot fail to create somethig exciting!



Det gulliga flygplanet på bilden är en stämpel från Kaiser Craft. Jag stämplade på blå Bazzil och klippte ut bilden. För att få det att stå ut lite lade jag på att par lager Diamond Glaze. Det blänker fint och ger lite liv. Sedan satte jag dit ett par juveler som lyktor på planet. Gulligt tycker jag!

The lovely cute little aeroplane in this shot is from Kaiser craft. I stamped onto blue Bazzil and cut it out. To add dimesion I used a couple of coats of Diamond glaze. Then I added two jewels to act as headligts.I like the look of it!



Det andra flygplanet är från ett av Panduros Klippark kallat Little Boy. Finns många flera söta saker där att
använda sedan.

The other aeroplane is from local manufacturer Panduro.

.























































 Här ser man hur jag gillar att fodra mina kakservetter så att de står ut lite mer. jag har sytt ¨den ovanpå ett blåå hjärta av Bazzil och lagt lager ovanpå pappen.

 As you see here I like to line my doilies to make them stand out more. I then layered everything on top of the cardboard.

Den underbara spetsblomman har jag fått från Nadia Cannizzo min grekiska vänninna i Australien. Hon producerar de vackraste saker antingen det rör sig om blommor eller layouter. besök gärna hennes blogg......

From my Australian (Greek) friend Nadia Cannizzo I got this beautiful lace flower. She makes the most gorgeouscreations flowers and layouts alike. Please visit her blog..........




Thank you for taking a peek!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...